4 proste sposoby, jakie małe firmy mogą wykorzystywać dane, do budowania lepszych relacji z klientami

Skuteczna strategia CRM musi obejmować sposób gromadzenia, organizowania i podejmowania działań związanych z danymi.

 

W świecie, w którym klienci są bombardowani każdym możliwym kanałem za pomocą komunikatów marki, kierowanie jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małe firmy muszą być w stanie sprawić, by ich kampanie były odpowiednie i osobiste, aby nadążyć, ale procesy – gromadzenie, organizowanie i interpretowanie danych klientów w celu umożliwienia ich działania – często są zastraszające dla małych firm i przedsiębiorców prowadzących działalność w pojedynkę, z ograniczonym czasem i zasobami.

Zbieranie, organizowanie i uczenie się na podstawie danych klienta ma kluczowe znaczenie bez względu na to, jak duży jest twój zespół lub na jakim etapie rozwoju się znajdujesz. W rzeczywistości nie ma lepszego czasu, aby rozważyć procesy dotyczące danych, niż gdy dopiero zaczynasz. Rozpoczęcie pracy z podstawowymi strategiami budowania relacji z klientami nie musi być trudne – jest kilka prostych kroków, które można podjąć, aby zaoszczędzić dużo czasu, gdy firma rośnie i skaluje się.

Od momentu rozpoczęcia działalności i ustanowienia obecności online, powinieneś położyć podwaliny pod skuteczne strategie CRM. Obejmuje to: ustanowienie jednego źródła prawdy dla danych klientów, bycie przemyślanym i zorganizowanym w zakresie zbierania informacji i ustanawiania właściwych procesów w celu interpretacji tych danych i wprowadzenia ich do obrotu.

Oto kilka kroków do podjęcia (z przykładami), które należy teraz podjąć:

  • Zbieraj: upewnij się, że jesteś ustawiony na konkretnych ludziach, którzy są zainteresowani Twoja ofertą. Niezależnie od tego, czy korzystasz z Internetu, czy osobiście, powinieneś zbierać jak najwięcej informacji (na przykład, dodawać wyskakujący formularz do swojej witryny, aby przechwytywać odwiedzających, lub pytać ludzi o ich szczególne zainteresowania, gdy rejestrują się w e-mailu) i ich konsolidacji, aby można było z nich korzystać na rynku.
  • Organizuj: po uzyskaniu tych danych upewnij się, że organizujesz je w taki sposób, aby uzyskać pełny obraz klienta i ułatwić dostęp do informacji, które są najważniejsze dla Twojej firmy. Stworzenie systemu, w którym można łatwo sortować kontakty na podstawie wspólnych cech – takich jak geografia, zachowania zakupowe lub poziomy zaangażowania – znacznie ułatwi kierowanie do właściwych osób za pomocą właściwego komunikatu.
  • Znajdź spostrzeżenia: Znajdź wzorce w danych, które mogą wywołać nowe pomysły na marketing. Na przykład uświadomienie sobie, że najbardziej aktywnie zaangażowani klienci są z Warszawy, może prowadzić do kampanii tematycznej skierowanej do tej grupy odbiorców.
  • Podejmij działania: zmień wgląd w działanie i zautomatyzuj, aby zaoszczędzić czas. Gdy dowiesz się więcej o swoich odbiorcach i tym, co ich angażuje, upewnij się, że te informacje są skalowalne poprzez skonfigurowanie automatyzacji w celu wyzwalania spersonalizowanych wiadomości na podstawie różnych danych demograficznych lub behawioralnych.

 

Szkolenia z marketingu – http://www.szkolenia24h.pl/oferty/kat_marketingowe/

Wykonanie tego prawa nie tylko spowoduje bardziej spersonalizowane kampanie marketingowe i silniejsze, bardziej lojalne relacje z klientami – pomoże Ci również być mądrym, gdzie koncentrujesz swój budżet i zasoby w miarę dalszego rozwoju.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...

1 Komentarz

  1. W celu lepszego i efektywniejszego wykorzystania swojej witryny w celach marketingu należy wykonać audyt strony. Zobacz na czym to polega – https://dolp.pl/audyt-stron/

    No votes yet.
    Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This Blog will give regular Commentators DoFollow Status. Implemented from IT Blögg